Logo Polskiego Radia
Trójka
Anna Borys 28.06.2012

Oni czekają na polskie produkty

Polski eksport rozkwita. Na razie sprzedajemy głównie do strefy euro, jednak to ulegnie zmianie. Są rynki głodne naszych produktów.
Oni czekają na polskie produktyfot. sxc.hu/cc

W perspektywie najbliższych lat strefa euro pozostanie największym rynkiem zbytu dla naszych produktów. Jednak sytuacja gospodarcza już zmusza polskie firmy do szukania nowych odbiorców m.in. w Afryce, Ameryce Południowej czy Wietnamie.

- W regionie Afryki Północnej nadal jest niespokojnie. Dlatego polski kapitał tam nie pójdzie, ale polskie towary mogą – mówi George Yacoub, z Katedry Arabistyki i Islamistyki Wydziału Orientalistycznego Uniwersytetu Warszawskiego.

Libia została mocno zniszczona. Teraz cały kraj trzeba odbudować. Do tego potrzebne są materiały.

- Potrzebują tam wszystkiego, od mleka w proszku przez urządzenia sanitarne po glazurę – wyjaśnia specjalista.

Polskie firmy mogą także szukać swojej szansy w Algierii, Tunezji czy Arabii Saudyjskiej.

Więcej o możliwościach eksportowych dla polskich firm, a także o niechęci niektórych kierowców do OC, dowiesz się słuchając trójkowej audycji "Bardzo Ważny Projekt".