Logo Polskiego Radia
polskieradio.pl
Anna Borys 27.01.2014

GPW wprowadzi nowe indeksy WIG50 i WIG250

Giełda Papierów Wartościowych rozpocznie 24 marca publikację indeksów WIG50 i WIG250. To kolejny ważny, tym razem dla średnich i małych spółek, etap przebudowy podstawowych wskaźników koniunktury warszawskiego parkietu. We wrześniu 2013 r.
Giełda Papierów Wartościowych w WarszawieGiełda Papierów Wartościowych w Warszawie materiały prasowe, GPW

GPW rozpoczęła publikację podstawowego indeksu WIG30, której konsekwencją jest zapowiadane wówczas zwiększenie liczby uczestników także w indeksach średnich i małych spółek.

WIG250 zamiast WIG100

Oprócz indeksu WIG50, Giełda pierwotnie zapowiadała wprowadzenie także WIG100. Jednak po konsultacjach z uczestnikami rynku kapitałowego, które GPW przeprowadziła w ostatnich miesiącach, podjęto decyzję o uruchomieniu indeksu WIG250, który swoim portfelem obejmie spółki zarówno z sWIG80 jak i WIG-Plus. Nowy indeks będzie tym samym obejmował najmniejsze spółki giełdowe i stanie się wskaźnikiem mierzącym koniunkturę w tej grupie papierów wartościowych.

WIG50 i WIG250 już w marcu

- Od marca 2014 r. rozpoczynamy publikację indeksów WIG50 i WIG250. W ten sposób tworzymy, razem z indeksem WIG30, nowy zestaw wskaźników giełdowych, lepiej odzwierciedlający strukturę naszego rynku i duże znaczenie małych i średnich przedsiębiorstw zarówno na giełdzie, jak też w gospodarce. Jestem przekonany, że ten model podziału oparty na spółkach typu blue chip, midcap oraz smallcap na lata zagwarantuje inwestorom optymalną, przejrzystą i wiarygodną strukturę klasyfikowania spółek notowanych na GPW –powiedział Adam Maciejewski, Prezes Zarządu GPW.

WIG50, w skład portfela którego wejdzie 50 średnich spółek notowanych na Głównym Rynku GPW, docelowo zastąpi indeks mWIG40. W składzie indeksu WIG250 pojawi się do 250 małych spółek, także notowanych na GR GPW. Obydwa wskaźniki będą indeksami typu cenowego, co oznacza, że przy obliczaniu ich wartości będą brane pod uwagę jedynie ceny zawartych w nich transakcji, a nie dochody z tytułu dywidend.

materiał promocyjny, abo