W sobotę (2.03) Enrique Mazzola poprowadził Chór i Orkiestrę Metropolitan Opera w Nowym Jorku podczas spektaklu "Córka pułku", który był transmitowany na antenie Dwójki. Włoski dyrygent bardzo wysoko ceni operę Gaetano Donizettiego.
- Myślę, że jest unikatowa przede wszystkim ze względu na historię, która została w niej opowiedziana. W operach nieczęsto zdarza się podobna tematyka. Fascynuje mnie pojęcie wolności, które zostało tu przedstawione poprzez rolę Marie - ona jest markietanką tego pułku i jest wolna jako kobieta, ma możliwość dokonywania własnych wyborów. Myślę, że w połowie XIX wieku była to bardzo nowoczesna, wręcz rewolucyjna postawa, niezwykle postępowe podejście - podkreślał gość Dwójki.
Dlaczego wielkim krytykiem "Córki pułku" był Hector Berlioz - francuski kompozytor i twórca symfonii romantycznej? Na czym polega trudność partii Tonia, dla wykonującego ją tenora? Dlaczego Enrique Mazzola woli pracować w teatrach operowych działających w systemie stagione, gdzie przez określony czas gra się wyłącznie jedną operę? O tym w nagraniu audycji.
***
Rozmawiała: Milena Gąsienica
Gość: Enrique Mazzola (dyrygent)
Data emisji: 2.03.2019
Godzina emisji: 20.35
Materiał został wyemitowany w audycji Filharmonia Dwójki.
pg