Logo Polskiego Radia
Trójka
Paula Golonka 26.04.2012

30-letni klon na 30-lecie Listy!

W Alei Radiowej Trójki zasadziliśmy 30-letnie drzewo. W ten sposób zainaugurowaliśmy proekologiczną akcję "PioSęki, czyli drzewa przebojów". W jej ramach z okazji 50-lecia Trójki zostanie rozdanych 50 tysięcy sadzonek drzew.
Trójkowy klonTrójkowy klonFot.: Wojciech Adam Jurzyk
Galeria Posłuchaj
  • Piotr Baron i Marek Niedźwiecki zapraszają na wspólne posadzenie 30-letniego klonu z okazji 30-lecia "Listy Przebojów Programu 3”
  • Kolorowy pochód w Alei Radiowej Trójki
  • List do przyszłej dyrekcji Trójki
  • Barbara Jaroszek, dyrektor ds. Handlu Krajowego Mennicy Polskiej, o bezpieczeństwie Trójkowego skarbu

Z okazji 30-lecia "Listy Przebojów Programu Trzeciego" w Alei Radiowej Trójki w Warszawie został posadzony 30-letni klon, do którego każdy mógł dodać swoją dedykację za pomocą strony internetowej facebook.pl/paczkomaty . Sadzenie drzewa rozpoczęło się o godz. 11.00 i było relacjonowane na antenie Trójki.

Trójkowy klon ma blisko 7 metrów wysokości i waży ponad tonę. Na klonie znalazła się okolicznościowa tabliczka opatrzona fragmentem "Ballady o Baronie, Niedźwiedziu i Czarnej Helenie" – singla Artura Andrusa nagranego z okazji 1500. wydania "Listy Przebojów Programu Trzeciego”, będącego prezentem dla prowadzących. Sadzeniu drzewa towarzyszyło zakopywanie Trójkowego skarbu: Trójkowych monet, materiału genetycznego Piotra Barona i Marka Niedźwieckiego, ramówki, listy wszystkich pracowników i współpracowników oraz list Dyrekcji do przyszłych szefów/szefowych stacji.

30 rozśpiewanych drzew w muzycznej alei na warszawskim Ursynowie
Dzięki wsparciu artystów dla akcji "PioSęki, czyli drzewa przebojów” na warszawskim Ursynowie powstanie zielona aleja muzycznych drzew. Radiowa Trójka zaprosiła artystów do posadzenia własnych drzew, nazwanych tytułami ukochanych piosenek z okazji 30-lecia Trójkowej Listy Przebojów. Pierwsze z nich, na warszawskiej Agrykoli, posadzili osobiście Marek Niedźwiecki i Piotr Baron. Kolejne 30 pojechało w Polskę do miast i instytucji, które wytypowały konkretnych autorów i utwory.
1 czerwca 2012 r. obok ogródka Jordanowskiego na tzw. Olkówku (doj. od ulicy Wawrzyńca Surowieckiego) pojawili się trzej herosi polskiej sceny muzycznej: Janusz Panasewicz, Zbigniew Hołdys i Muniek Staszczyk. Własnoręcznie sadzili drzewa, pod którymi pojawią się pamiątkowe tabliczki z nazwiskiem artysty oraz tytułem ulubionej piosenki i kodem QR, który pozwoli ją odtworzyć.
W niedzielę 3 czerwca o 16.30 kolejne drzewo posadzi Mietek Szcześniak. Akcję z wiązaną z sadzeniem muzycznej alei zainaugurowały Panie. Na skwerze, jako pierwsze pojawiły się grusze drobnoowocowe, zasadzone przez Panie: Anię Rusowicz i Martynę Jakubowicz. Do końca roku na Olkówku pojawi się 30 drzew. Muzyczna, Trójkowa aleja gwiazd ma szansę stać się atrakcją Ursynowa i żywą alternatywą dla alei, w których aktorzy odciskają dłonie na pamiątkowych płytach.
Gmina Ursynów inicjując powstawanie Alei "Drzewnych Przebojów", chce zwrócić uwagę na program rewitalizacji zielonych przestrzeni i jednocześnie zaprosić mieszkańców do aktywnego uczestniczenia w tym procesie.
Akcja PioSęki, czyli drzewa przebojów została zorganizowana dzięki współpracy Radiowej Trójki, Inforsys S.A., Amica S.A., InPost, DrzewkoNaPrezent.pl i NaszPark.pl Od 7 do 27 maja osoby zainteresowane sadzeniem drzew mogły odebrać nieodpłatnie sadzonki drzew zamówione na stronach www sponsorów. Rozdystrybuowano ponad 50 tysięcy młodych buków, lip, klonów i dębów.

Oprócz tego w całej Polsce zostanie też posadzonych 30 specjalnych drzew na cześć 30 piosenek z 30-letniej historii "Listy Przebojów Programu 3". Każde drzewo będzie opatrzone tabliczką z tytułem danego przeboju.

/

W ramach proekologicznej akcji "PioSęki, czyli drzewa przebojów" z okazji 50-lecia Trójki współorganizator akcji, firma Inforsys, rozdawała 50 tysięcy sadzonek drzew z autografami znanych polskich artystów, które można posadzić w przydomowym ogródku lub w wybranym punkcie miasta. Artyści, którzy zdecydowali się wesprzeć akcję, to m.in.: Artur Andrus, Piotr Baron, Edyta Bartosiewicz, Urszula Dudziak, Stefan Friedmann, Kora, Dorota Miśkiewicz, Wojciech Młynarski, Marek Niedźwiecki. Każdy chętny mógł bezpłatnie odebrać sadzonkę drzewa, a drugą sprezentować komuś bliskiemu wraz z tabliczką z dedykacją.
– Otacza nas hałaśliwa, betonowa dżungla, dlatego zapraszam wszystkich, byśmy zbudowali muzyczne aleje i skwery wokół naszego miejsca zamieszkania. Jedno drzewo produkuje tyle tlenu, ile potrzebują dwie dorosłe osoby. Sęk właśnie w tym, by każdy z nas posadził drzewo z dedykacją dla kogoś, kogo kocha – mówi Jacek Powałka, inicjator akcji.
Akcję "PioSęki” sponsorują: Amica, Inforsys, DrzewkoNaPrezent.pl i Paczkomaty InPost. Patronat medialny objęła radiowa Trójka.

Więcej informacji na stronie naszpark.pl .