Logo Polskiego Radia
Czwórka
migrator migrator 18.09.2009

Reklamy wideo w gazecie

Wnętrze magazynu kryje małe elektroniczne ekrany

Do kiosków w Los Angeles i Nowym Jorku trafił pierwszy magazyn z reklamami wideo. Wnętrze gazety kryje małe elektroniczne ekrany.

Pionierem na tym polu okazał się tygodnik "Entertainment Weekly". Choć na pozór magazyn wygląda zwyczajnie, wewnątrz niego znajduje się tekturowa wkładka z wyświetlaczem wielkością zbliżonym do rozmiarów przeciętnego wyświetlacza w telefonie komórkowym. Filmiki, podobnie jak grająca kartka z życzeniami, uruchamiają się automatycznie w momencie odwrócenia strony. Mechanizm jest wyposażony w baterię, która pozwala na 40 minut odtwarzania. Baterię można wielokrotnie ładować. Na monitorze możemy zobaczyć reklamy popularnego napoju i zwiastuny programów telewizyjnych.

Projekt umieszczania reklam w gazecie jest dużo droższy niż drukowane reklamy. Jednak w obliczu kryzysu na rynku kolorowych magazynów, wydawcy szukają nowych sposobów na pozyskanie reklam i dotarcie do klientów.

mk

źródło: news.bbc.co.uk/IAR