Logo Polskiego Radia
Czwórka
migrator migrator 09.04.2010

Uczuciowe roboty

Niebawem, dzięki staraniom uczonych, będzie można zranić uczucia robota...
Postępy w robotycePostępy w robotyce
Posłuchaj
  • Roboty z wirtualnymi uczuciami
  • Czy Polacy lubią reklamy?
Czytaj także

Roboty potrafią nas już wyręczać w wykonywaniu wielu czynności. Są zręczne, wytrzymałe, niezmordowane i na ogół posłuszne, nie narzekają też na monotonię w pracy i nie domagają się podwyżek ani premii za nadgodziny. Aby jednak pole ich eksploatacji mogło się rozszerzyć np. na opiekę nad osobami starszymi, robotom potrzebna jest choćby szczątkowa emocjonalność. Okazuje się, że wysiłki naukowców doprowadzą niebawem do stworzenia "uczuciowych" robotów. O szczegółach donosił "Czwarty wymiar" 9 kwietnia.


UCZUCIOWE ROBOTY

W Japonii postrzegane są jako miłe i łagodne. Ale na Zachodzie roboty często mają opinię trochę obcych, nieobliczalnych, a nawet groźnych. Niebawem może się to jednak zmienić, bo naukowcy pracują nad nową generacją robotów – takich, które miałyby wirtualne uczucia i były wyjątkowo przyjazne dla człowieka.

CZY LUBIMY REKLAMY?

Czy Polacy lubią reklamy, czy też może wyłączają odbiorniki, gdy blok reklamowy trwa w nieskończoność? Czy lubimy reklamy zabawne, czy poważne, a może te z gwiazdą w roli głównej? Odpowiedzi na te pytania szukał dom mediowy ZenithOptimedia, inicjując badanie opinii Polaków na temat reklamy w poszczególnych segmentach mediów. Wyniki chyba nikogo nie zaskoczą. Szczegóły zna Kamil Olak.