Logo Polskiego Radia
Czwórka
Andrzej Cała 22.12.2014

Piotr Konwerski Russ: dobry zwiastun to kino w pigułce

W zalewie premier filmowych często decyzja o tym, na którą z nich się zdecydujemy, jest kwestią impulsu. Najłatwiej ją podjąć po obejrzeniu intrygującego trailera.
Zwiastun do filmu Miasto 44 obejrzało na YouTube blisko półtora miliona osóbZwiastun do filmu "Miasto 44" obejrzało na YouTube blisko półtora miliona osóbmat. prom. / Ola Grochowska / Akson Studio
Posłuchaj
  • Produkcja zwiastunów do filmów to prężna gałąź przemysłu fonograficznego (Czwórka/Stacja Kultura)
Czytaj także

Kiedyś widzów do pójścia do kina zachęcały... plakaty reklamujące daną produkcję. Od pewnego czasu ich rolę przejęły krótkie zwiastuny, które możemy oglądać przed innymi filmami oraz oczywiście w internecie. Czy polscy producenci mają w tym temacie powody do kompleksów?
- Staramy się iść tropem trendów wyznaczanych w Stanach Zjednoczonych. Siłą rzeczy to jest punkt odniesienia pod względem profesjonalizmu - przyznał producent zwiastunów Piotr Konwerski Russ, który zajmuje się tym od dwunastu lat i ma na koncie trailery m.in. do "Miasta 44" czy "Pod mocnym aniołem".

Konwerski uważa, że w produkcji zwiastunu najważniejsze jest, aby idealnie wyważyć proporcje, nie odsłaniając za dużo tego, co zobaczymy w filmie. Producent ujawnił też, jak długo pracuje nad trailerami i czy przygotowywanie ich może być w Polsce sposobem na zarabianie dużych pieniędzy.
***

Tytuł audycji: Stacja Kultura

Prowadzi: Katarzyna Dydo

Data emisji: 22.12.2014
Godzina emisji: 10.00
ac/kd