Logo Polskiego Radia
Czwórka
Agnieszka Paciorek 23.09.2010

Muzyka na eksport

Przedstawiciele zagranicznych festiwali, wytwórni, managerowie obejrzą polskich artystów w ramach akcji "Don’t Panic. We Are From Poland".
Plakat promujący imprezęPlakat promujący imprezę(źr. festiwalbezpaniki.pl mat. promocyjne)

W dniach 24-25 września w Warszawie odbędzie się ostatnia impreza z cyklu Warsaw Music Week - "Don’t Panic We Are From Poland. Showcase & international Music Meeting". Kilkanaście polskich zespołów będzie miało okazję zaprezentować się nie tylko polskiej publiczności, lecz także przedstawicielom branży muzycznej, którzy licznie przybędą z najróżniejszych zakątków świata. Celem przedsięwzięcia jest "eksport polskiej muzyki". Gościem "Magazynu" był Tomo Żyżyk, organizator i pomysłodawca projektu.

Podczas dwudniowej imprezy odbędzie się wiele showcase’ów, czyli krótkich występów artystycznych. Każdy zespół będzie miał tylko trzydzieści minut, by pokazać się z jak najlepszej strony i zainteresować sobą zagranicznych gości. – Traktujemy zespół w kategorii towaru, który chcemy sprzedać za granicę – tłumaczył Tomo Żyżyk.

W ramach imprezy zagrają m.in. Yang, Warsaw Village Band, The Car Is On Fire, Maria Peszek, Out Of Tune, Pustki. Polscy artyści zaprezentują się w warszawskich klubach: Palladium (2 dni), Powiększenie, Cafe Kulturalna i 1500 m2 do wynajęcia.

Partnerem imprezy jest Instytut Adama Mickiewicza.

Posłuchaj rozmowy Tomka Żyżyka z Justyną Dżbik.

ap/ŁSz