Logo Polskiego Radia
Czwórka
Ula Kaczyńska 05.03.2013

Więcej świata w polskich mediach. Najwięcej w Polskim Radiu

8 procent odbiorców mediów w Polsce zainteresowanych jest informacjami ze świata. Nic więc dziwnego, że międzynarodowa publicystyka zostaje wyparta przez informacje lokalne, często mniej ważne. Wbrew tym trendom jest Polskie Radio, co na konferencji "Więcej Świata w polskich mediach" udowadniał prezes PR Andrzej Siezieniewski.
Prezes Polskiego Radia, Andrzej SiezieniewskiPrezes Polskiego Radia, Andrzej SiezieniewskiAndrzej Szozda PR
Posłuchaj
  • Relacja Eweliny Grygiel z konferencji "Więcej Świata w polskich mediach"
Czytaj także

"Więcej Świata w polskich mediach" - pod tym hasłem w Pałacu Kazimierzowskim w Warszawie odbyło się seminarium poświęcone tematyce zagranicznej w polskiej prasie, radiu, telewizji i internecie.

- Chcemy, żeby odbiorcy mieli świadomość, że jest zależność między tym, co dotyczy ich bezpośrednio, a tym, co dzieje się na świecie - tłumaczy Grzegorz Ślubowski, szef Redakcji Publicystki Międzynarodowej Polskiego Radia. - Nie jest już tak jak dawniej, że świat jest podzielony, że zjawiska się nie przenikają. W tej chwili to, co dzieje się w Ameryce, albo w Niemczech ma wpływ na to, co jest i u nas. W związku z tym ważne jest, żeby o tych rzeczach mówić, a nie koncentrować się na sprawach mniej ważnych.

W zorganizowanej przez Polskie Radio debacie wzięli udział eksperci, naukowcy i dziennikarze reprezentujący różne stacji. Byli wśród nich m. in. profesor Roman Kuźniar, redaktor Grzegorz Dobiecki oraz prezes Polskiego Radia, Andrzej Siezieniewski: - Dla nas, dla mediów publicznych, czyli inicjatora tej konferencji jedna rzecz jest absolutnie pewna i niezbita. To na nas, na Polskim Radiu i Telewizji, ustawowo i moralnie spoczywa obowiązek przybliżania ludziom świata.

konferencja
konferencja "Więcej Świata w polskich mediach"

Relację z konferencji dla "Poranka OnLine" przygotowała Ewelina Grygiel. Nagranie dołączone jest do artykułu.

kul