Logo Polskiego Radia
PAP
Tomasz Owsiński 08.08.2012

Rewolucja w mediach na igrzyskach

Po raz pierwszy w historii igrzysk więcej ludzi śledzi sportową rywalizację przez internet i komórkę niż w telewizji.
Usain BoltUsain BoltPAP/EPA/KERIM OKTEN

Jak twierdzą naukowcy to przełom, który będzie miał wpływ na rozwój mediów. Olimpiada odbywa się w Londynie i potrwa do 12 sierpnia.
- Londyn przejdzie do historii nie tylko ze względu na igrzyska, ale również jako sportowe wydarzenie, w którym digitalne transmisje odegrały znacznie większą rolę od tradycyjnych - powiedział Timo Lumme, przedstawiciel Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego.
Takie kanały informacji jak Twitter czy Facebook sprawiły, że igrzyskami zaczęło się interesować znacznie więcej osób niż zazwyczaj. - Myślę, że poprzez Londyn wkroczyliśmy do nowej ery przekazywania wiadomości - dodał Lumme.
MKOl podał, że w trakcie imprezy w Londynie będzie ponad 100 tys. godzin transmisji przez wszystkie możliwe kanały. Przed czterema laty w Pekinie było ich 61 tys. Przypuszcza się, że w Rio de Janeiro niektóre transmisje będą odbywać się w projekcji 3D.

Londyn 2012 - serwis specjalny >>>

to