Czy polityka da się lubić? Badania pokazują, że wciąż mała jest wiedza Polaków na temat procedur oddawania głosu i mechanizmów działania systemu wyborczego do Parlamentu Europejskiego.
„Masz głos, masz wybór”
Latarnik Wyborczy jest akcją skierowaną do młodych ludzi, który pomaga w zapoznaniu się z programem partii i kandydatów. Celem akcji jest zachęcenie do świadomego głosowania.
- Poziom zainteresowania polityką wśród młodzieży nigdy nie był wysoki. Latarnik wyborczy jest prostym, edukacyjnym narzędziem. Wyjaśnia dlaczego udział w wyborach jest istotny. 72 proc. młodych ludzi deklaruje, że nie ma poglądów politycznych. Wyniki frekwencji w wyborach mogą świadczyć o tym, że młodzi ludzie decydują się na bierność. Może to wynikać z rozczarowania polityką, braku poczucia wpływu, bądź z niewiedzy - dodał Michał Tragarz Centrum Edukacji Obywatelskiej i ekspert z Fundacji Batorego.
- O Polsce można powiedzieć, że jest krajem euroentuzjastów. Ponad połowa młodych ludzi uważa, że ich glos jest ważny w Unii Europejskiej. Ten duży potencjał proeuropejski nie przekłada się na aktywność obywatelską - powiedziała Małgorzata Ławrowska z koalicji „Masz głos, masz wybór”
PR24/Paulina Olak