Logo Polskiego Radia
polskieradio.pl
Aleksandra Rybińska 19.09.2016

Coraz więcej Polaków stawia jakość na pierwszym miejscu. Cena odgrywa mniejszą rolę

Jesteśmy coraz bardziej wymagającymi klientami. Jak wynika z badania Shopper Study na zlecenie firmy Henkel, coraz chętniej kupujemy takie towary, które służą dłużej i lepiej. Tylko 20 proc. stanowią klienci oszczędni, którzy kierują się podczas zakupów głównie ceną. Mamy też coraz większe oczekiwania wobec sklepów: co do czystości, bogactwa oferty i atmosfery panującej w sklepie.

Badanie przeprowadzone na zlecenie firmy Henkel pozwala wyodrębnić trzy podstawowe grupy klientów: konsumenci poszukujący wartościowych ofert, konsumenci beztroscy oraz konsumenci oszczędni. Do tej pierwszej grupy – konsumentów poszukujących wartościowych ofert – należy 52 proc. badanych. To o 6 pkt proc. więcej niż w 2010 roku. Konsumenci beztroscy stanowią 28 proc. respondentów. Dla nich najważniejsza jest jakość towaru i komfort zakupów, a cena schodzi na dalszy plan. Do konsumentów oszczędnych, dla których względy finansowe są na pierwszym miejscu, należy co piąty badany.

Prof. Alicja Grochowska, zastępca dyrektora Instytutu Psychologii Ekonomicznej na Uniwersytecie SWPS w Warszawie oraz Bartłomiej Strzałkowski, kierownik Działu Zarządzania Kategoriami i Marketingu Handlowego w Henkel Polska podsumowali wyniki badań konsumentów.

Źródło: Newseria


ar/Newseria