Logo Polskiego Radia
Polskie Radio
migrator migrator 30.04.2010

Polska jak teledysk

Rusza Expo 2010 w Shanghaju. Polska promuje się tak multimediami i nowoczesną technologią. I się uśmiecha.

Koncert na 100 fortepianów, wystawa "wlepek" miejskich oraz chopinowska noc klubowa - między innymi w ten sposób Polska będzie się promować na Wystawie Światowej w Szanghaju. "Polska się uśmiecha" - to hasło naszego pawilonu na EXPO 2010.

Kilkadziesiąt wydarzeń artystycznych, misje gospodarcze i różnorodne debaty z udziałem przedstawicieli Polski i Chin składają się na największą w ostatnich latach akcję promocyjną naszego kraju w Azji.


Elewacja nawiązująca do tradycyjnych wycinanek sprawiła, że Pawilon Polski jeszcze na etapie projektu zaliczony był do 6 najciekawszych pod względem architektonicznym na szanghajskim EXPO. Jego wnętrza kryją nowoczesne multimedialne prezentacje, które będą zachęcać zwiedzających do odwiedzenia Polski.


Jak mówi Komisarz Generalny Polskiej Sekcji EXPO Sławomir Majman, "nie chcemy chlebów na łopianie, ani dziewcząt w łowickich zapaskach. Polska promuje się w nowoczesny sposób. Kilkadziesiąt efektów specjalnych, wszystko odbywa się w ciemnościach, otoczone obłokami dymu. Wygląda trochę magicznie, trochę jak teledysk".

Do stworzenia koncepcji wnętrza pawilonu zaproszono najwybitniejszych polskich twórców różnych pokoleń, między innymi reżysera Borysa Lankosza, dokumentalistę Andrzeja Fidyka lub scenografa Borysa Kudlickę. Ośmiominutowy film animowany pokazujący historię Polski stworzył nominowany do Oscara reżyser Tomasz Bagiński.


Sławomi Majman uważa, że Polski Pawilon to dobra inwestycja w promocję naszego kraju wśród Chińczyków. Ceremonia inaugracji Wystawy Światowej już dzisiaj. Jutro w południe odbędzie się uroczyste otwarcie Polskiego Pawilonu.