Logo Polskiego Radia
IAR
migrator migrator 30.07.2009

Microsoft się broni

Amerykańskie koncerny elektroniczne Microsoft i Yahoo nawiążą ścisłą współpracę, by stworzyć konkurencję dla największego rywala - firmy Google. Nowy projekt dotyczy rynku reklam i wyszukiwarek internetowych.

Porozumienie zawarto po latach trudnych negocjacji. Zgodnie z umową wyszukiwarka Bing stworzona przez Microsoft będzie domyślną wyszukiwarką na portalu Yahoo!. W zamian za to Yahoo! stanie się platformą reklamową dla produktów Microsoftu. Ich wspólny udział w rynku wyszukiwarek ma wynieść około 30%, czyli połowę tego, czym obecnie może poszczycić się Google.

Amerykański portal Yahoo! jest jednym z największych serwisów internetowych na świecie; w ostatnich latach miał jednak kłopoty finansowe. Mimo to firma kilkakrotnie odrzuciła propozycje przejęcia przez Microsoft. Zdaniem ekspertów teraz wspólny projekt umożliwiło niedawne odejście założyciela i szefa Yahoo!, Jerry'ego Yanga. Nowy zarząd Yahoo! sugeruje, że celem jest znaczne zwiększenie liczby użytkowników portalu, co ma z kolei przyciągnąć reklamodawców.

R. Motriuk