Logo Polskiego Radia
Trójka
Agnieszka Szałowska 03.11.2012

Sieć bez reklam jest możliwa!

Według niektórych analityków już za pół roku wpływy z reklamy w sieci przegonią te z gazet. Z punktu widzenia internauty oznacza to jeszcze więcej jeszcze sprytniejszych, czyli trudniejszych do zamknięcia reklam.
Sieć bez reklam jest możliwaFot.: Glow Images

Na szczęście sieć bez banerów i wyskakujących okienek też jest możliwa. Maciej Gajewski z portalu Chip.pl przypomina, że prawie każda przeglądarka na rynku obsługuje coś takiego jak rozszerzenie. – To dodatkowe aplikacje działające wewnątrz przeglądarki, które modyfikują wygląd strony. Są też rozszerzenia, które, mówiąc kolokwialnie, wycinają reklamy z naszych serwisów - tłumaczy ekspert.
Bartłomiej Dramczyk z magazynu internetowego "Czip” radzi z kolei, by skorzystać także ze specjalnych filtrów blokujących adresy serwisów, z których reklamy tak naprawdę pochodzą.
Więcej cyber informacji i technologicznych nowinek znajdziesz TU >>
W audycji rozmawialiśmy także o Rosji, która przygotowuje się do kontrolowania przepływu informacji w internecie. Oficjalnie chodzi o walkę z treściami pornograficznymi i z promocją używek. Opozycja przekonuje jednak, że to próba cenzurowania sieci. Komentatorzy porównują zakusy Kremla do europejskiego ACTA, zaznaczając, że Moskwa idzie dużo dalej.

Na "Cyber Trójkę" zapraszamy w każdy piątek o godz. 18.10.