Logo Polskiego Radia
IAR
Michał Chodurski 16.07.2013

Rośnie konkurent dla Google. Będziemy "baidować"?

Czy w przyszłości zamiast „googlować” będziemy też „baidować”? Największa chińska wyszukiwarka internetowa o nazwie Baidu rośnie w siłę.
Siedziba korporacji Baidu w PekinieSiedziba korporacji Baidu w Pekiniewikipedia cc/hwanghsuhui

Za sumę prawie 2 miliardów dolarów przejęła właśnie dystrybutora aplikacji telefonicznych.

W Chinach wyszukiwarka Google’a nie jest tak popularna jak jej chińskie odpowiedniki. Pod naciskiem władz ChRL, Google, w swej chińskiej wersji, musi cenzurować wyniki wyszukiwania, a wiele produktów Google’a dla użytkowników w Państwie Środka jest po prostu niedostępnych.

Według raportów z wyszukiwarki Baidu korzysta w Chinach ponad 80% internautów. Dziś poinformowano, że chiński koncern przejmie prawie 58% udziałów w firmie 91 Wireless. Pozostałą część akcji Baidu odkupić ma od prywatnych udziałowców. Wartość kontraktu to w sumie1,9 mld dolarów. Firma 91 Wireless działa na chińskim rynku od 6 lat. W tym czasie chińscy użytkownicy komórek ściągnęli z jej serwerów ponad 10 miliardów aplikacji na telefony.

''