Logo Polskiego Radia
polskieradio.pl
Anna Borys 20.01.2014

Pendolino: trzeba wymienić fotele, ale to nie jedyny problem

Super szybkie pociągi Pendolino złapały opóźnienie. Polskie tory nie są gotowe na nowoczesne składy PKP Intercity donosi „Dziennik Gazeta Prawna”.
PendolinoPendolino PKP Intercity

Gazeta informuje, że spółka PKP Intercity chciała wymienić 8 tys. siedzeń w pociągach Pendolino. Powód to niska odporność na zabrudzenia. Alstomie producent pociągów nie pozostawia pola do negocjacji.  Zdaniem przedstawiciela spółki design wewnętrzny pociągów na tym etapie kontraktu nie podlega zmianom.

„Dziennik Gazeta Prawna” informuje również o problemach z pędnością pociągów. Superszybkie pociągi muszą się zatrzymywać na każdej stacji, bo zostały zakupione z funduszy unijnych przeznaczonych na rozwój regionalny. Gazeta także zauważą, że Pendolino nie będą biły pędności na niezmodernizowanych torach.

abo