Logo Polskiego Radia
Polskie Radio
Jarosław Krawędkowski 14.05.2014

Polskie Radio wśród wymarzonych pracodawców

W rankingu Idealny Pracodawca 2014, powstałym na podstawie opinii ponad 23 tysięcy studentów z całej Polski, po raz pierwszy i od razu na podium w dziedzinie nauk humanistycznych jest Polskie Radio.
Prezes Polskiego Radia Andrzej Siezieniewski.Prezes Polskiego Radia Andrzej Siezieniewski.fot. PAP/Stach Leszczyński
Posłuchaj
  • O zmieniających się preferencjach młodych ludzi szukających zatrudnienia i pracy w Polskim Radiu mówią: Tomasz Krzywicki z firmy Universum i prezes Polskiego Radia Andrzej Siezieniewski. /Dominik Olędzki, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia SA/.
Czytaj także

Swojego zadowolenia z zajętego trzeciego miejsca nie ukrywał prezes Polskiego Radia Andrzej Siezieniewski. – To co prawda trzeci stopień tego podium, ale zawsze dobrze jest, że znaleźliśmy się wśród wyróżnionych firm – mówi.

– Jako pracodawca czuję szczególną radość, gdyż pracując w tej instytucji, często narzekamy na nią, nie mając świadomości, że jesteśmy w jakimś sensie wyjątkowi. W czasach, gdy na rynku szaleje bezrobocie, my oferujemy stabilność zatrudnienia, pracę i prestiż – mówi Andrzej Siezieniewski.

To, co mogło wpłynąć na decyzję młodych ludzi – to przede wszystkim wspaniałe tradycje Polskiego Radia, ale również nieustanny rozwój, w tym cyfryzacja – dodaje.

– Ta świadomość, że funkcje Radia się nie kończą, że jest przed nim duża perspektywa, to zapewne także jeden z tych czynników, wpływających na takie lub inne decyzje młodych ludzi, którzy z tą instytucją chcieliby związać swoją przyszłość, wierzą w sens jej istnienia – podkreśla prezes Polskiego Radia.

Ankieta na podstawie 70 tysięcy ocen studentów

W trakcie tegorocznego badania, studenci dokonali ponad 70 tysięcy indywidualnych ocen pracodawców. Jeden student, jako Idealnego Pracodawcę, wskazywał średnio aż trzy firmy.

– Z roku na rok Idealny Pracodawca według studentów wygląda nieco inaczej, a i tak najważniejsze są indywidualne kryteria kandydata – uważa Tomasz Krzywicki,  country manager firmy Universum, która przygotowała raport.

– Każdy student ma swoje indywidualne preferencje: dla jednych liczy się szybki rozwój osobisty, dla innych najważniejsza jest kultura organizacji, w której będą pracować – podkreśla ekspert.

Coraz większe znaczenie przy wyborze pracodawcy ma szacunek dla pracownika

Pomimo tego, że nie ma jednego idealnego pracodawcy – to można wyróżnić kilka wartości w firmie, na które kandydaci najczęściej zwracają uwagę. – Widzimy, że studenci wybierają przedsiębiorstwa oferujące dobre zarobki, niekoniecznie od razu, ale w przyszłości. Coraz większe znaczenie ma czynnik związany z kulturą organizacji pracy, dla wielu studentów coraz bardziej liczy się szacunek do pracowników – podkreśla Krzywicki.

Tak jak i rynek pracy ulega dynamicznym zmianom, tak również wśród studentów pojawiają się nowe tendencje. – Aż 43 procent deklaruje, że chciałoby się związać ze swoim pierwszym pracodawcą na pięć lat lub dłużej. A to oznacza, że nasi studenci myślą o stałym zatrudnieniu, obawiając się tego, co się dzieje na rynku pracy – mówi Krzywicki.

Dominik Olędzki, jk