Logo Polskiego Radia
PAP
Anna Wiśniewska 24.10.2016

Rekordowe wrześniowe wyniki branży hotelarskiej w Poznaniu

Poznańskie hotele odnotowały we wrześniu najlepsze wyniki w historii; nigdy wcześniej nie nocowało w nich tak wielu gości, nigdy też dotąd nie dali oni zarobić hotelom tak dużo. Już wiadomo także, że rekordowy pod tym względem będzie cały 2016 rok.

W ub.r. w Poznaniu sprzedano 1,3 mln noclegów, w tym roku spodziewane jest przynajmniej 1,4 mln. Miasto spodziewa się, że w najbliższym czasie baza hotelowa powiększy się o kilkanaście nowych obiektów.

Dane dotyczące obłożenia hoteli w mieście podała współpracująca z Poznańską Lokalną Organizacją Turystyczną (PLOT) międzynarodowa firma STR, monitorująca wyniki dotyczące 7 mln pokoi hotelowych na świecie.

Wzrosło średnie obłożenie hoteli

Prezes PLOT Jan Mazurczak poinformował, że średnie obłożenie hoteli wyniosło we wrześniu 2016 r. 81,1 proc. Dotychczasowy, rekordowy wynik z ub.r. wynosił 72,8 proc.

Jak dodał, znacząco - bo o 64,3 proc. - wzrósł też kluczowy dla hotelarzy wskaźnik RevPar, czyli przychód za każdy dostępny pokój. - To najlepszy wynik spośród wszystkich polskich miast we wrześniu. Nie znam w Poznaniu ani jednego hotelu, który byłby poniżej zakładanego wzrostu – powiedział Mazurczak.

Obłożenie średnioroczne liczone od października 2015 r. do września 2016 r. wzrosło o ponad 9 proc. i wynosi 62,9 proc.

- Wskaźnik RevPar wzrósł w Poznaniu w tym samym czasie aż o 22,3 proc. Choć wciąż trwa rok 2016, wiemy już, że będzie to też najlepszy w historii rok dla branży hotelarskiej w mieście - podał Mazurczak.

Baza noclegowa w mieście to ok. 130 obiektów, dysponujących ponad 10 tys. miejsc noclegowych, w tym ponad 60 hoteli z ok. 7 tys. miejsc.

Intensywna promocja Poznania w świecie

- Poznań zaczyna być coraz mocniej widoczny na turystycznej mapie naszego kraju. Coraz więcej pozytywnych inicjatyw dzieje się wokół branży turystycznej w naszym mieście - powiedział zastępca prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski.

Jak dodał, obecne wyniki to w dużej mierze efekt działań Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.

Mazurczak podkreślił, że PLOT stara się o intensywną promocję Poznania w świecie; w tym roku miasto odwiedziło ponad 150 dziennikarzy i blogerów z różnych krajów. Wśród gości zagranicznych, podobnie jak w poprzednich latach, w hotelach w Poznaniu dominują Niemcy, na dalszych pozycjach są Brytyjczycy i Hiszpanie.

W tym roku miasto nastawiło się na promocję m.in. w krajach skandynawskich. - Uruchomione zostały strony internetowe po duńsku, szwedzku i norwesku, mamy materiały dla turystów w tych językach, uruchomiliśmy kampanie sprzedażowe i odbyliśmy spotkania z biurami podróży. Jesteśmy obecni na skandynawskich portalach internetowych. Już widzimy, że są efekty naszych działań – powiedział Mazurczak.

Miasto zachęca turystów do odwiedzenia stolicy Wielkopolski m.in. za pomocą organizowanej od lat akcji „Poznań za pół ceny”. W tym roku przedsięwzięcie miało swoją dziewiątą edycję, pomysł jest naśladowany m.in. przez wiele innych polskich miast.

PAP, awi