Logo Polskiego Radia
IAR / PAP
Anna Wiśniewska 26.04.2017

Hannover Messe 2017. Prezes PFR: zależy nam, aby promować polską gospodarkę opartą o nowe technologie

Zależy nam, aby promować polską gospodarkę opartą o nowe technologie i innowacje, a Polskę jako cały czas atrakcyjne miejsce do inwestowania - powiedział podczas targów Hannover Messe w Niemczech prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys.
Posłuchaj
  • Zdaniem wiceministra rozwoju Tadeusza Kościńskiego, polskie stanowisko cieszy się popularnością wśród zwiedzających (IAR)
  • Polska organizuje wieczór dla wystawców Hannover Messe - relacja Karola Tokarczyka (IAR)
Czytaj także

- W ramach Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju, głównie przy udziale Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, zaangażowaliśmy się w tworzenie polskiego stoiska narodowego. Zaprosiliśmy 20 start-upów, a prawie 200 firm ma okazję się wystawiać podczas tych targów - wskazał szef PFR.

- Jako instytucjom rozwojowym zależy nam, aby promować polską gospodarkę opartą o nowe technologie, o innowacje, jako cały czas atrakcyjne miejsce do inwestowania, ale zwłaszcza w tych obszarach, które mają większą wartość dodaną i które pozwolą na przesunięcie się na drabinie rozwojowej coraz wyżej, pokazując lepsze produkty, które mają szanse osiągnąć sukces na rynkach międzynarodowych - dodał.

6,5 tys. wystawców z około 70 państw

Hannover Messe 2017 odbywa się między 24 a 28 kwietnia. Największe targi przemysłowe na świecie obchodzą w tym roku 70-lecie. W tegorocznej imprezie uczestniczy 6,5 tys. wystawców z około 70 państw, w tym ponad 200 przedsiębiorstw z Polski.

Polska jest krajem partnerskim imprezy. Promuje się hasłem "Smart means Poland".

Zdaniem wiceministra rozwoju Tadeusza Kościńskiego, polskie stanowisko cieszy się popularnością wśród zwiedzających. Jak mówił, śledzą oni dokonania polskich start-upów i nawiązują współpracę. Tadeusz Kościński dodał, że polskie stanowisko odwiedziła także amerykańska delegacja departamentu handlu.

Wieczorem Polska organizuje kulturalny wieczór, podczas którego zaprezentuje również program kulturalny oraz pokaże swoją kuchnię. Co roku każdy kraj partnerski przygotowuje takie wydarzenie.

Polskie Radio jest patronem medialnym polskiej obecności na Hannover Messe.

IAR/PAP, awi