Logo Polskiego Radia
IAR
Jarosław Krawędkowski 02.04.2019

Trwa walka o zasady delegowania pracowników w transporcie drogowym w UE: polscy europosłowie chcą opóźnić niekorzystne głosowanie

Grupa europsosłów, między innymi z Polski, próbuje kolejny raz opóźnić prace nad przepisami uderzającymi w naszych przewoźników. Do przepisów zaostrzających zasady delegowania polskich kierowców zgłoszono 1200 poprawek.
Posłuchaj
  • Grupa europsosłów, między innymi z Polski, próbuje kolejny raz opóźnić prace nad przepisami uderzającymi w naszych przewoźników. Brukselska korespondentka Polskiego Radia Beata Płomecka dowiedziała się nieoficjalnie, że deputowani z Europy Środkowo-Wschodniej złożyli złożony wniosek o wykreślenie głosowania nad przepisami z porządku obrad dwudniow
Czytaj także

Brukselska korespondentka Polskiego Radia Beata Płomecka dowiedziała się nieoficjalnie, że deputowani z Europy Środkowo-Wschodniej złożyli wniosek o wykreślenie głosowania nad przepisami z porządku obrad dwudniowej sesji plenarnej Europarlamentu, która jutro rozpoczyna się w Brukseli.

Nowe przepisy zwieszają biurokrację, podwyższają koszty

Polacy argumentują, że przepisy, które mają zaostrzyć zasady delegowania pracowników w transporcie międzynarodowym, zwiększą biurokratyczne wymogi i podwyższą koszty.

Polska ma największą w regionie flotę, więc traci na nowych rozwiązaniach najwięcej

Są one ponadto niekorzystne dla firm z Europy Środkowo-Wschodniej, ale najwięcej straci Polska, która ma największą flotę transportową w całej Unii.

Polscy eurodeputowani chcą przełożyć głosowania w związku z wyborami do Europarlamentu

Polscy europosłowie chcą opóźnić głosowanie nad przepisami, bo uważają, że w tak ważnej sprawie Parlament Europejski nie powinien podejmować decyzji pod presją czasu, przed zbliżającymi się majowymi wyborami.

Zwłaszcza, że w kampanii przedwyborczej chętnie są wykorzystywane hasła populistyczne i protekcjonistyczne.

Polskie firmy transportowe „solą w oku” konkurencji z państwa Europy Zachodniej

Dla Polski i krajów naszego regionu zaostrzenie zasad w transporcie międzynarodowym to protekcjonizm gospodarczy i próba wyparcia z rynku ich firm, które są tańszą konkurencją dla przewoźników z Europy Zachodniej.

Nowymi zasadami powinien zająć się nowy Europarlament

Najlepiej więc byłoby gdyby to nowy Parlament Europejski zajął się tą sprawą - argumentują nasi europosłowie, którzy zjednoczyli siły ponad podziałami.

W ubiegłym tygodniu głosowanie „spadło” z porządku obrad w PE w Strasburgu

W ubiegłym tygodniu udało się im, przy wsparciu deputowanych z naszego regionu, wykreślić głosowanie nad przepisami z porządku obrad sesji plenarnej w Strasburgu. Zostało ono przesunięte na ten czwartek, na zakończenie mini sesji w Brukseli.

Jutro, podczas rozpoczęcia sesji, zostanie poddany pod głosowanie wniosek o wykreślenie głosowania i z tego posiedzenia Europarlamentu.

Tymczasem do przepisów zgłoszono 1200 poprawek

A dziś przepisami zajmą się europosłowie z parlamentarnej komisji transportu. Zgłoszono do nich ponad 1200 poprawek.

IAR, jk