Logo Polskiego Radia
IAR
Tomasz Kamiński 18.11.2010

Firmy idą na akcję Pawlaka w sieci

Wicepremier, minister gospodarki Waldemar Pawlak zachęca małe i średnie firmy do darmowej rejestracji strony internetowej. Resort gospodarki patronuje akcji Internetowa Rewolucja.
Waldemar PawlakWaldemar Pawlakfot. PAP

Waldemar Pawlak przypomina, że udział w projekcie umożliwia nie tylko bezpłatne utworzenie w sieci własnej, pierwszej strony WWW , ale też zamieszczenie wizytówki na internetowych mapach. Przedsiębiorcy mogą również, na tych samych zasadach, wypróbować w internecie kampanię reklamową firmy.

Firmom pomysł się spodobał

Do tej pory do Internetowej Rewolucji dołączyło blisko 30 tysięcy firm. Co 20 minut dołącza kolejny przedsiębiorca, poinformował wicepremier. Waldemar Pawlak przekonuje, że biznes w sieci kryje ogromne możliwości, na przykład dotarcia do nieograniczonej liczby klientów i kontrahentów na całym świecie.

Tymczasem z badań Ministerstwa Gospodarki wynika, że tylko niewiele ponad 70 procent polskich, małych i średnich firm ma dostęp do Internetu. Z tej grupy 60 procent korzysta jedynie z poczty elektronicznej. Zdaniem ministra, to ogromna strata, nie tylko dla przedsiębiorstw, ale i dla konkurencyjności gospodarki w skali kraju.

E-rynek rośnie szybko

Według danych ministerstwa, polski rynek zakupów w sieci jest już wart ponad 15 miliardów, a obroty sklepów internetowych wzrosły o 18 procent.

- Jest to więc najbardziej dynamiczny segment naszej gospodarki - powiedział Waldemar Pawlak. P
rzypomniał też, że przedsiębiorcy, szukający w internecie międzynarodowych kontaktów biznesowych, mogą korzystać z automatycznego tłumacza, który "szybko przybliży tekst w dowolnym języku".

tk