Logo Polskiego Radia
Polskie Radio
Tomasz Kamiński 23.11.2010

Co piąty prezent z sieci

Sezon przedświąteczny tylko pomaga i tak szybko rosnącemu w Polsce handlowi internetowemu.
Święty Mikołaj korzystający z internetuŚwięty Mikołaj korzystający z internetufot. PAP
Posłuchaj
  • Święta: co piąty prezent z sieci
Czytaj także

Niskie ceny, to główny wabik na konsumentów. Nic dziwnego więc, że według badań firmy Deloitte 16 proc. Polaków chce kupić prezenty w serwisach aukcyjnych, a 7 proc. w sklepach internetowych. Zatem około jedna piąta ludzi nabędzie prezenty drogą elektroniczną.

Sprzedaż przez internet rośnie w naszym kraju w błyskawicznym tempie. Wartość handlu elektronicznego sięgnie w tym roku wartości 15,5 mld zł. Połowa sprzedaży w sieci odbywa się za pośrednictwem jednego tylko serwisu aukcyjnego.

- Z danych udostępnionych przez Allegro, wynika, że obroty w tym największym w Polsce serwisie aukcyjnym wyniosą aż 7,4 mld zł. To około miliard złoty więcej niż w roku ubiegłym. Mimo że ta strona WWW jest liderem, to inne firmy też nie narzekają na brak klientów i szybko zwiększają sprzedaż - mówi Piotr Mazurkiewicz z "Rzeczpospolitej".

Internet jest kołem zamachowym handlu. Według Mazurkiewicza ten segment gospodarki w Polsce rośnie najszybciej. Tym bardziej w sezonie przedświątecznym, kiedy obroty firm z reguły wzrastają.

- Sieć jest przyszłością naszej gospodarki, nawet mimo że pod względem łatwości dostępu do internetu w Polsce nie jest najlepiej - podsumowuje Mazurkiewicz.

tk