Logo Polskiego Radia
IAR
Tomasz Kamiński 23.12.2010

Coraz bardziej lubimy nowe trunki

Rynek mocnych alkoholi kurczy się w tym roku o 5-6 procent ze względu na zakupy w szarej strefie. Mimo to pewne alkohole sprzedają się coraz lepiej.
Coraz bardziej lubimy nowe trunkiSXC

Jak czytamy w "Pulsie Biznesu", niektórzy nawet na kurczącym się rynku szybko zwiększają sprzedaż wódki. Świadczą o tym przykłady takich firm jak Grupa Sobieski czy Diageo. Pierwsza chwali się, że jej Krupnik jest najszybciej rosnącą marką wódki w Polsce. Druga szybkim wzrostem sprzedaży wódki Smirnoff Black.

Najbardziej spadła sprzedaż najtańszych wódek. Zdaniem prezesa Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego Leszka Wiwały Polacy z jednej strony ograniczyli spożycie, a z drugiej strony część konsumentów, mogła przejść z zakupami do szarej strefy, która już ma 10 procent udziałów w rynku.

Według Wiwały rynek wódki w Polsce osiągnął już poziom nasycenia.
- Największy potencjał wzrostu mają wódki ze średniej i wyższej półki cenowej, podobnie jak whisky, której popularność rośnie nieprzerwanie od wejścia Polski do Unii Europejskiej - mówi Leszek Wiwała "Pulsowi Biznesu".

tk