Logo Polskiego Radia
Polskie Radio
Tomasz Kamiński 14.02.2011

Polacy coraz mniej kupują płyt z muzyką

Aż o 9 proc. zmalały wpływy z hurtowego handlu muzyką. Pod tym względem Polska radzi sobie dużo gorzej od Słowacji, lepiej natomiast niż Węgry. Tradycyjną sprzedaż wypiera internet.
Posłuchaj
  • Polacy coraz mniej kupują płyt z muzyką
Czytaj także

Na zakup płyt polskie sklepy wydały w zeszłym roku 223 mln zł. Cały rynek sprzedaży muzyki szacowany jest na 385 mln zł.

Najcięższym okresem było pierwsze półrocze. Z powodu powodzi i żałoby narodowej spadki w sprzedaży sięgnęły 20 proc.

Problemów było jednak więcej. Jak szacuje PricewaterhouseCoopers w najbliższych latach roczne spadki sprzedaży będą sięgać 10 proc.

Jak pisze "Rzeczpospolita" coraz większą rolę będzie odgrywał internet. W ubiegłym roku zapewnił on co trzeciego dolara w portfelu światowych wytwórni.

Aby odsłuchać materiał z "Wiadomości ekonomicznych" Trójki, wystarczy kliknąć w ikonę dźwięku po prawej stronie artykułu. Audycja publikowana jest od poniedziałku do czwartku po 7.30.

tk