Logo Polskiego Radia
IAR / PAP
Anna Borys 25.02.2011

Pracownik powinien być elastyczny

Polskie firmy coraz chętniej korzystają z elastycznych form zatrudnienia. Jedną z takich form jest zatrudnianie tymczasowe.
Pracownik powinien być elastycznyfot. East News

Mimo, że w ubiegłym roku z pracy tymczasowej skorzystało ponad 11,5 tysiąca polskich pracodawców, to jednak w porównaniu z rozwiniętymi krajami Unii Europejskiej nie wypadamy najlepiej - mówi IAR Agnieszka Zielińska z Polskiego Forum HR.

W takich krajach jak Wielka Brytania, Holandia, Francja, Belgia czy Niemcy dawno już zrozumiano, że błyskawiczne reakcje na zmiany w otoczeniu biznesu, to klucz do sukcesu w globalnej gospodarce. Nagłe wzrosty zamówień nie są problemem, gdy pracodawca może zatrudnić pracownika tylko na potrzebny okres. Także polscy pracodawcy coraz częściej zaczynają to rozumieć - mówi Agnieszka Zielińska.

Zalety pracy tymczasowej coraz częściej doceniają także sami polscy pracownicy.

ab