Logo Polskiego Radia
IAR
Tomasz Owsiński 08.03.2011

Kobiety rządzą zakupami w internecie. Wydają więcej niż mężczyźni

Pięć lat temu stanowiły 40 procent kupujących w e-sklepach, w 2008 roku blisko 45 procent, a w ubiegłym roku już ponad 60 procent.
Kobiety rządzą zakupami w internecie. Wydają więcej niż mężczyźnisxc.hu

Jak wyliczyła dla "Dziennika Gazety Prawnej” porównywarka Nokaut.pl, kobiety wydają na zakupy jednorazowo więcej pieniędzy - 120 złotych, niż mężczyźni - 90 złotych. Kiedy Gemius.pl zbadał motywację obu płci, okazało się, że panowie, decydując się na zakupy w internecie, robią to dla wygody, kobiety zaś szukają oszczędności.

"Dziennik Gazeta Prawna" dodaje, że najcenniejsza dla e-biznesu jest w kobietach ich lojalność jako klientek. 32 procent sklepów internetowych zapytanych o stałych odbiorców odpowiedziało, że są nimi przede wszystkim panie. Na mężczyzn wskazało tylko 8 procent.

Sklepy internetowe dostosowują się do tego trendu i przyciągają nowe klientki, a dotychczasowe nakłaniają do jeszcze większych zakupów - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

IAR/to