Logo Polskiego Radia
PAP
Tomasz Kamiński 06.04.2011

Bitwa o gdański Jarmark Dominikański

Trzy firmy ubiegają się o organizację gdańskich jarmarków - św. Dominika i Bożonarodzeniowego.
Jarmark Dominikański w GdańskuJarmark Dominikański w Gdańskufot. Wikimedia/Brosen
Czytaj także

O rolę organizatora konkurują Międzynarodowe Targi Gdańskie SA, ASPE sp. z o.o. z Poznania i Demuth Delta sp. z o.o. z Gdańska.

W środę minął termin zgłaszania się firm-kandydatów do przygotowania i poprowadzeni imprez. Wygrany będzie się tym zajmowął przez najbliższe 5-8 lat. Wybór komisji poznamy w przyszłym tygodniu. Ta składa się z radnych reprezentantów Biura Promocji, Biura Kultury, Biura ds. Euro, Wydziału Gospodarki Komunalnej i Wydziału Polityki Gospodarczej Urzędu Miasta.

Jarmark Św. Dominika to jedna z największych kulturalnych imprez plenerowych na kontynencie. Trwa trzy tygodnie od ostatniej soboty lipca. Jego tradycja sięga 1260 r. W zeszłym roku odwiedziło go 8 mln ludzi i liczytł ponad tysiąc stoisk z Austrii, Czech, Niemiec, Litwy i Węgier. Zaś Jarmark Bożonarodzeniowy trwa dwa tygodni, a otwiera się 6 grudnia.

Miasto chce nowej ciekawszej formuły, która przyciągnęłaby więcej mieszkańców. Firmy musiały przedstawić wieloletni konceptuprogramu oraz zagospodarowania i wyglądu stoisk. Plan ma też uwzlędniać sposoby promocji wizerunku Gdańska i jego promocji.

tk