Logo Polskiego Radia
IAR
Anna Borys 13.04.2011

Wielkanoc będzie słodko-gorzka

Okres przedświąteczny to czas, w którym wiele przedsiębiorstw liczy na wzmożone zyski.
Wielkanoc będzie słodko-gorzkaEast News/Glow Images

"Puls Biznesu" dodaje jednak, że Polacy nie ograniczą zakupów przed Wielkanocą, ale będą racjonalnie wydawać pieniądze. Gazeta zwraca uwagę, że co roku jednym z głównych beneficjentów świątecznego popytu jest branża rybna. Teraz jednak kokosów nie będzie, bowiem o kilkadziesiąt procent zdrożały komponenty.

Dziennik podkreśla, że nie tylko drożyzna szkodzi branży rybnej, ale także brak surowców, bowiem Unia Europejska ograniczyła połowy śledzi i makreli. Podobne problemy, jak podkreśla "Puls Biznesu", mają zakłady drobiarskie, które ożywianie sprzedaży oczekują raczej w maju, gdy ruszy sezon grillowania. Zdaniem gazety wzrostu popytu oczekuje branża bakaliowa - to efekt silne tradycji przygotowywania świątecznych potraw, których podstawowymi składnikami są bakalie. Dziennik dodaje, że Wielkanoc sprzyja także sprzedaży słodyczy.

ab