Logo Polskiego Radia
IAR
Anna Borys 22.11.2011

Wiarygodność dla banku ważniejsza niż klient

Dla większości firm wiarygodność i prestiż banku są istotniejsze niż szeroki zakres usług, możliwość uzyskania finansowania lub sprawny proces kredytowy.
Wiarygodność dla banku ważniejsza niż klient Glow Images/East News
Posłuchaj
  • Dla większości firm wiarygodność i prestiż banku są istotniejsze niż szeroki zakres usług.
Czytaj także

Takie wnioski płyną z badania jednego z zagranicznych banków działających w Polsce przez Instytut Homo Homini.


Z badania wynika poza tym, że w ramach sektora małych i średnich przedsiębiorstw istnieją istotne różnice, jeśli chodzi o oczekiwania klientów wobec banków. Więksi przedsiębiorcy oczekują przede wszystkim profesjonalnego wsparcia indywidualnego doradcy. Dla mniejszych kluczowym źródłem informacji jest internet. Dla wszystkich ważnym źródłem informacji o produktach finansowych jest prasa.


Większe firmy utrzymują relacje z więcej niż jednym bankiem, a prawie co 3 firma korzysta z 2 różnych. Wśród firm mikro 3/4 ogranicza się do jednego banku. Z badania wynika poza tym, że 65 procent respondentów z małych przedsiębiorstw ma konto osobiste w tej samej instytucji finansowej, która prowadzi główne kontro firmy.


Badanie przeprowadzono na próbie losowej, składającej się z 300 przedsiębiorców osiągających obroty od 50 do 150 milionów złotych rocznie, oraz 500 firm osiągających obroty do 5 milionów złotych rocznie. Pytania były kierowane do pracowników odpowiedzialnych za kwestie finansowe.


IAR, ab