Logo Polskiego Radia
PAP
Anna Borys 05.03.2012

Polacy pokochali luksus

Polska staje się coraz bardziej atrakcyjnym rynkiem dla znanych międzynarodowych marek. W zeszłym roku swoje salony otworzyło prawie 40 z nich.
DolceGabbanaDolce&Gabbana dolcegabbana.com

Zdaniem analityków, marki te przyciąga nad Wisłę duży potencjał rynku.

W 2011 r. spośród marek średniego koszyka cenowego swoją działalność w Polsce zainaugurowały m.in.: Toys"R"Us (artykuły dziecięce), GAP (moda), Foot Locker (obuwie), Desigual (moda), Dorothy Perkins (moda), Lindex (moda), Jula (artykuły domowe).
Otwarcie warszawskiego Domu Mody vitkAc, w budynku Wolf Bracka w Warszawie, pozwoliło zadebiutować na polskim rynku wielu markom luksusowej mody m.in.: Gucci, Bottega Veneta, Yves Saint Laurent, Lanvin.


Zdaniem Edyty Potery z firmy doradczej Jones Lang LaSalle, Polska jest na arenie międzynarodowej coraz częściej postrzegana odrębnie od pozostałych krajów tego regionu Europy. Przedstawiciele międzynarodowych marek, obserwując sytuację gospodarczą przekonują się o stabilności polskiej gospodarki oraz o dobrych perspektywach jej rozwoju.
"Dlatego też w ubiegłym roku w naszym kraju pojawili się tacy giganci rynku jak GAP, Foot Locker czy Toys"R"Us" - podkreśla Potera. Jej zdaniem polski rynek jawi się jako potencjalny rynek wzrostu. Dodatkowo, ze względu na wielkość kraju i liczbę ludności, są duże możliwości rozwoju na wielu mniejszych rynkach poza Warszawą.


Według Agnieszki Olszewskiej z firmy doradczej Cushman & Wakefield, coraz większego przekonania do polskiego rynku nabierają marki brytyjskie. "Dlatego mogliśmy w ostatnim czasie obserwować silną ekspansję marek takich jak Mothercare, a za moment powiększy się liczba sklepów Top Shop, Dorothy Perkins czy The Body Shop" - powiedziała Olszewska.