Logo Polskiego Radia
polskieradio.pl
Anna Borys 27.03.2012

Prąd za darmo z… Grupera

Prąd to też towar głosi kampania reklamowa Urzędu Regulacji Energetyki. Potwierdzeniem tych słów może być inicjatywa serwisu Gruper.pl oraz Duon.
Prąd za darmo z GruperaGlow Images/East News

W ramach proponowanego przez Gruper oraz Duon pakietu klienci otrzymują – 333 kWh energii elektrycznej, czyli odpowiednik dwumiesięcznego zużycia prądu w przeciętnym gospodarstwie domowym. Ponadto nabywcy kuponów otrzymują gwarancję niezmienności cen aż do końca czerwca 2014 roku. Element ten jest bardzo istotny biorąc pod uwagę 90 proc. podwyżki cen energii w ostatnich 5 latach. Dodatkowo, wszystkim, którzy skorzystają z oferty proponowane jest wsparcie merytoryczne dotyczące procesu zmiany sprzedawcy energii, tak aby nie był on w ogóle przez klienta odczuwalny.

Świadomy wybór dostawcy prądu, a przede wszystkim łatwa dostępność do ofert różnych operatorów, nabiera szczególnego znaczenia w obliczu zmian zachodzących na rynku dostawców energii. W najbliższym czasie możemy spodziewać się kolejnych podwyżek cen prądu. W 2013 roku czeka nas wprowadzenie nowych przepisów dotyczących zakupu praw do emisji CO2, co znacznie obciąży finansowo polskie elektrownie, bazujące w dużej mierze na spalaniu węgla. Instytut Kwiatkowskiego, skupiający niezależnych ekspertów przewiduje, że z tego powodu cena prądu może wzrosnąć około dwukrotnie. Ponadto, nawet w przyszłym roku, możemy spodziewać się uwolnienia rynku w zakresie ustalania cen energii dla klientów indywidualnych. Urząd Regulacji Energetyki nie będzie miał już wpływu na ceny prądu i będą one swobodnie regulowane przez sprzedawców. Eksperci zgodnie przewidują, że będzie się to wiązało ze wzrostem cen energii.

– W momencie uwolnienia rynku energii, w obliczu rosnących cen niezwykle istotne jest to byśmy byli świadomymi i wymagającymi klientami. Tylko poprzez zmuszenie firm do konkurowania między sobą będziemy w stanie wpływać na ceny ich usług – mówi Piotr Majcherkiewicz, prezes zarządu Gruper.pl. - Gruper jest doskonałą platformą promocji i sprzedaży dla firm energetycznych takich jak Duon, które przygotowały dla swoich klientów atrakcyjne i naprawdę konkurencyjne na rynku oferty. Dzięki naszej pomocy propozycja ta trafi do 1,7 mln użytkowników, dając im możliwość dokonania świadomego wyboru - dodaje.

Podjęte przez Duon i Grupera przedsięwzięcie koresponduje z ogólnopolską kampanią prowadzoną już od kilku lat przez Urząd Regulacji Energetyki, mającą na celu wzrost świadomości odbiorców z zakresu zmiany sprzedawcy energii, umożliwiając im aktywne i przede wszystkim świadome poruszanie się po rynku. Klienci indywidualni już od lipca 2007 roku mają możliwość swobodnego wyboru sprzedawcy, jednak jak wykazują badania, wciąż jeszcze niewielu odbiorców skorzystało z takiej szansy. Potrzeba nowych, bardziej skutecznych przedsięwzięć, które pozwoliłyby zainteresować miliony, wciąż nieświadomych obywateli, ich prawami oraz możliwościami. Inicjatywa Grupera i Duon ma szansę stać się przełomem w praktycznym postrzeganiu energii elektrycznej przez polskich odbiorców.

- Kreowanie świadomości społeczeństwa stało się jednym z głównych celów sprzedawców energii. Bez tej świadomości, odbiorcy są tylko biernymi uczestnikami rynku – nie są w stanie podejmować żadnych działań ani decyzji. Naszym zadaniem jest wyjść odbiorcy na przeciw, dotrzeć do niego poprzez aktywność w jego własnym otoczeniu. Przeprowadzić go przez mechanizmy rządzące rynkiem energii i w konsekwencji dać mu możliwość dokonania świadomego wyboru – powiedział Krzysztof Noga - Prezes KRI Marketing and Trading S.A.