Logo Polskiego Radia
PAP
Anna Borys 28.06.2012

Polacy kochają wszystko co duże

Swoje podstawowe zakupy Polacy robią głównie w sklepach wielkopowierzchniowych - wynika z badań firmy Nielsen.
Polacy kochają wszystko co duże Glow Images/East News

To tam w zeszłym roku kupiliśmy 50 proc. towarów spożywczych i 52 proc. chemicznych. Upadają zaś małe sklepiki; w 2011 roku zamknięto 5 proc. z nich.

Według kryteriów badaczy Nielsena, sklepy wielkoformatowe to hipermarkety, czyli placówki o powierzchni powyżej 2,5 tys. m kw., oraz supermarkety, liczące od 301 do 2,5 tys. m kw. W tej drugiej kategorii mieści się większość sklepów dyskontowych.
- Wielki format zyskuje na znaczeniu w sprzedaży produktów spożywczych oraz stanowi ponad połowę sprzedaży koszyka chemicznego – przekazała analizująca wyniki badań Anna Szymańska z Nielsena.
Jak wskazała, tego rodzaju sklepy w ubiegłym roku sprzedały 50 proc. wszystkich towarów spożywczych, podczas gdy w roku 2010 było to o 3 punkty procentowe mniej.

- Cały ten wzrost został wygenerowany wyłącznie przez sieci dyskontowe - podkreśliła.