Logo Polskiego Radia
IAR
Anna Borys 20.11.2012

Zagraniczne supermarkety szkodzą naszej gospodarce

Co trzecia zakładana w Polsce zagraniczna firma chce prowadzić sprzedaż, a to nie daje wiele korzyści naszej gospodarce- pisze "Puls Biznesu".
Zakupy w supermarkecieZakupy w supermarkecieGlow Images/East News

Nie tworzy wielu miejsc pracy, do Polski nie trafia zaawansowana technologia. Co więcej, na przykład każde otwarcie w Polsce sklepu wielkopowierzchniowego powoduje, że zamykane są okoliczne małe sklepiki, wobec czego miejsc pracy nawet ubywa. Ponadto można się spodziewać, że wzrośnie import towarów danej firmy do naszego kraju, bo chce ona po prostu sprzedawać u nas swoje produkty. To odbieranie rynku rodzimym producentom. Podobnie są oceniane przez specjalistów inwestycje zagraniczne w polskim budownictwie: mają niewielki wpływ na rynek pracy w Polsce i na import nowoczesnych technologii.. Najkorzystniejsze dla gospodarki są takie zagraniczne inwestycje, które tworzą miejsca pracy, sprowadzają do naszego kraju nowoczesne technologie i ożywiają eksport. Takie warunki spełniają firmy produkcyjne- zaznacza "Puls Biznesu". Jednak jedynie co dziesiąte otwierane w Polsce zagraniczne przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją.