Logo Polskiego Radia
IAR
Katarzyna Karaś 27.02.2013

Azja staje się motorem polskiego eksportu

"Puls Biznesu" pisze, że Indie, Wietnam czy Chiny przestają być dla naszych firm miejscem produkcji, a stają się coraz większym rynkiem zbytu.
Azja staje się motorem polskiego eksportujelaga/sxc.hu/cc

Z raportu HSBC i Oxford Economics wynika, że polski eksport zaczyna wracać do formy. Według prognoz tych instytucji, w tym roku zagraniczna sprzedaż polskich towarów wzrośnie o 5.8 proc., w przyszłym roku będzie to już 7 proc., a w 2015 roku dynamika sięgnie prawie 11 proc.
Dobre perspektywy polskiego eksportu zawdzięczamy przede wszystkim rynkom azjatyckim. Najmocniej ma rosnąć nasz eksport do Indii - 16 proc. rocznie w latach 2016-20, a także Wietnamu i Chin - po 15 proc. Główną kategorią sprzedawanych produktów pozostaną wyroby przemysłu ciężkiego: maszyny przemysłowe i sprzęt transportowy.
Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>

IAR, kk