Logo Polskiego Radia
IAR
Petar Petrovic 09.08.2013

Handel gadżetami w sieci coraz popularniejszy

Oferta ciągle nie jest zadowalająca, jednak stopniowo tę sieć dystrybucji odkrywają kluby sportowe i muzea - pisze "Puls Biznesu".
Zakupy przez Internet Zakupy przez Internetsxc.hu/CC

Gazeta zauważa, że na Zachodzie to poważna gałąź gospodarki. W Polsce jeszcze nie, choć sklepów internetowych nie mają tylko dwa kluby piłkarskiej ekstraklasy. Te, które posiadają e-sklepy, w większości nie oferują w sprzedaży koszulek meczowych. Najlepsze europejskie drużyny sprzedają ich ponad milion rocznie. Na naszych nie są promowani nawet konkretni zawodnicy. Większość trykotów jest sprzedawana bez nazwiska i numeru zawodnika. W innych dyscyplinach sportowych jest jeszcze gorzej. Profesjonalne e-sklepy mają tylko dwa kluby siatkarskie. Podobnie jest w przypadku koszykówki.
"Puls Biznesu" dodaje, że na internetowej sprzedaży gadżetów zaczynają natomiast zyskiwać niektóre muzea, w tym Muzeum Powstania Warszawskiego, które w ubiegłym roku na e-sklepie zarobiło 37 tysięcy złotych. Jednak z 21 największych muzeów tylko co trzecie prowadzi sprzedaż przez internet.
Do kupienia są przeważnie książki, tymczasem zagraniczne placówki sprzedają na przykład w internecie ubrania z nadrukowanymi dziełami sztuki, zestawy prezentowe powiązane z wystawami czy miniatury i reprodukcje eksponatów.
pp/IAR

Zobacz galerię DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>