Logo Polskiego Radia
IAR
Anna Borys 01.10.2013

Koniec z naciąganiem internautów na ukryte opłaty

Serwisom oferującym w Internecie usługi trudniej będzie wprowadzać w błąd swoich klientów - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".
Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjnesxc.hu

Rządowy projekt nowej ustawy o prawach konsumenta ma wprowadzić dodatkowe obowiązki na usługodawców internetowych.

O odpłatności proponowanej umowy ma ostrzegać specjalny przycisk na stronie WWW. W sieci jak grzyby po deszczu pojawiają się serwisy, które jakoby pomagają w znalezieniu pracy. Ludzie rejestrują się z myślą, że to darmowe usługi. W rozbudowanych regulaminach są jednak wzmianki o odpłatności i po jakimś czasie zarejestrowani dostają wezwanie do zapłaty.
- Firmy polujące na naiwnych stosunkowo rzadko pozywają klientów. Bazują na tym, że nękani wezwaniami do zapłaty, straszeni wpisem do rejestru długów wolą zapłacić, niż ryzykować spotkanie w sądzie - komentuje w rozmowie z gazetą Michał Janowski, radca prawny z sopockiej Kancelarii Radców Prawnych "Kwantum”.
Rządowy projekt został skierowany do konsultacji.

abo