Logo Polskiego Radia
Jedynka
Jarosław Krawędkowski 29.09.2014

Bankowość internetowa: smartfon wypiera komputer

Jak wynika z raportu NetBank, przygotowanego przez Związek Banków Polskich, na koniec pierwszego półrocza 2014 r było ponad 23 miliony kont z dostępem do bankowości internetowej. To oznacza, że w ciągu roku ich liczba urosła o przeszło 2 mln.
Smartfon staje się narzędziem pierwszego kontaktu z bankiem.Smartfon staje się narzędziem pierwszego kontaktu z bankiem.Glow Images/East News
Posłuchaj
  • Bankowość internetowa wypiera tradycyjną, ale nie oznacza to, że rezygnujemy z kontaktu z pracownikami banku. Dlaczego, tłumaczy dr Przemysław Barbrich ze Związku Banków Polskich. /Błażej Prośniewski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
Czytaj także

Jak jednak podkreśla dr Przemysław Barbrich ze Związku Banków Polskich, najważniejsza jest liczba osób, które aktywnie korzystają z e-bankowości. A takich jest już 12 milionów.

Wśród osób wykorzystujących te możliwości dużą część stanowią mieszkańcy dużych miast, oraz posiadacze kont w bankach spółdzielczych. Barbrich przypomina, że w Polsce oprócz 50 banków komercyjnych funkcjonuje ponad 560 banków spółdzielczych, mających również ofertę internetową.

Jak podkreśla ekspert z ZBP, rozwój e-bankowości wpływa na rynek, ale mimo, że maleje znaczenie tradycyjnych placówek, to jednak bardzo wiele osób „lubi mieć kontakt” z pracownikami banku.

– O ile zwykły przelew jest dokonywany przez Internet, to w przypadku kredytu hipotecznego, wolimy porozmawiać o tym z pracownikami banku  -  mówi Barbrich.

Największą zmianę obserwuje się w wykorzystaniu sieci – maleje liczba transakcji internetowych z komputerów i laptopów na rzecz operacji wykonywanych z urządzeń mobilnych. – Smartfon staje się coraz częściej urządzeniem pierwszego kontaktu z bankiem – podkreśla ekspert.

Według szacunków, z bankowości mobilnej przez smartfony i tablety korzysta już teraz 2,5 mln Polaków.

Błażej Prośniewski, jk