Logo Polskiego Radia
IAR
Anna Borys 23.11.2011

Konsumenci wpadli w szpony jesiennej depresji

W listopadzie odnotowano znaczne pogorszenie nastrojów konsumenckich społeczeństwa w stosunku do poprzedniego miesiąca.
Konsumenci wpadli w szpony jesiennej depresji Glow Images/East News

Wskaźnik ufności konsumenckiej, opisujący tendencje konsumpcji indywidualnej, pogorszył się w listopadzie o 3,7 punktu procentowego i spadł do poziomiu 24,5 punktu priocentowego. Poziom tego wskaźnik jest niższy niż w ubiegłym roku w tym samym czasie. Według GUS znacząco pogorszyły się oceny oczekiwanych zmian w sytuacji ekonomicznej kraju oraz oczekiwanych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych. W mniejszym stopniu pogorszyły się oceny zaistniałych zmian w sytuacji ekonomicznej kraju oraz w sytuacji finansowej gospodarstw domowych.


Również wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, pogorszył się w stosunku do poprzedniego miesiąca.


ab