IAR
Anna Borys
23.11.2011
Konsumenci wpadli w szpony jesiennej depresji
W listopadzie odnotowano znaczne pogorszenie nastrojów konsumenckich społeczeństwa w stosunku do poprzedniego miesiąca.
Glow Images/East News
Wskaźnik ufności konsumenckiej, opisujący tendencje konsumpcji indywidualnej, pogorszył się w listopadzie o 3,7 punktu procentowego i spadł do poziomiu 24,5 punktu priocentowego. Poziom tego wskaźnik jest niższy niż w ubiegłym roku w tym samym czasie. Według GUS znacząco pogorszyły się oceny oczekiwanych zmian w sytuacji ekonomicznej kraju oraz oczekiwanych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych. W mniejszym stopniu pogorszyły się oceny zaistniałych zmian w sytuacji ekonomicznej kraju oraz w sytuacji finansowej gospodarstw domowych.
Również wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, pogorszył się w stosunku do poprzedniego miesiąca.
ab