Logo Polskiego Radia
IAR
Petar Petrovic 21.01.2014

Atak zimy w Polsce. Kolejarze walczą z jej skutkami

Opóźnienie kilkunastu składów przekroczyło dwie godziny, odwołano kilkadziesiąt pociągów regionalnych, zdecydowano, że kilka pociągów Intercity pojedzie zmienioną trasą.
Opóźniony pociąg SKM linii S2 rusza z Dworca Wschodniego w WarszawieOpóźniony pociąg SKM linii S2 rusza z Dworca Wschodniego w Warszawie PAP/Paweł Supernak
Galeria Posłuchaj
  • Rzecznik PKP PLK Jacek Karniewski o opóźnieniach na Śląsku/IAR/PR Katowice
  • O drodze w opóźnionym pociągu opowiada Joachim Krukowski z Radia Merkury/IAR
  • Rzeczniczka Przewozów Regionalnych Marta Milewska informuje, że z największymi utrudnieniami muszą liczyć się pasażerowie w województwach wielkopolskim, świętokrzyskim i łódzkim/IAR
Czytaj także

Najtrudniejsza sytuacja jest w Wielkopolsce i w Świętokrzyskiem. Rzeczniczka Przewozów Regionalnych Marta Milewska informuje, że do godziny 15.30 Przewozy Regionalne odwołały 31 pociągów. Część z nich na całej relacji, inne tylko na określonych odcinkach.

Rozmówczyni dodaje, że tam, gdzie jest to możliwe, wprowadzono komunikację zastępczą, w innych przypadkach sprowadzono lokomotywy spalinowe.

>>> IMGW ostrzega przed silnymi mrozami >>>
Pasażerowie pociągów regionalnych, z biletami regionalnymi, korzystają z pociągów PKP Intercity, które zatrzymują się na wszystkich stacjach, również tych mniejszych. Podróżni korzystają z zapewnionej komunikacji zastępczej oraz na bieżąco informowani są o utrudnieniach.

W związku z trudnymi warunkami atmosferycznymi 40 dworców kolejowych zostało otwartych przez całą dobę. Wydawane są ciepłe napoje i przekąski dla podróżnych. Na największych dworcach - Szczecin Główny, Gdańsk Główny, Katowice, Kraków, Poznań, Wrocław, Warszawa Wschodnia, Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna i Łódź Kaliska pojawią się również informatorzy mobilni.

Ekipy kolejowe w okolicy Tychów odladzały trakcję za pomocą specjalnego pociągu. (TVN24/x-news)

Obecnie sytuacja na dworcach jest opanowana, a pasażerowie przy kasach obsługiwani są na bieżąco. Również tam mogą uzyskać informacje, dotyczące opóźnień w połączeniach.
PKP Intercity wdrożyła uproszczoną procedurę rozpatrywania reklamacji pasażerów z opóźnionych pociągów.

<<<Atak zimy. Dwa pociągi zablokowane przez powalone drzewo>>>


Pasażerowie komentują słowa wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej/ (TVN24/x-news)

>>> "Sorry, mamy taki klimat". Internet drwi z Bieńkowskiej >>>
Dla połączeń obsługiwanych 20 i 21 stycznia przez Express Intercity, podróżni mają prawo do rekompensaty całej kwoty poniesionej na zakup biletu, w przypadku gdy opóźnienie wyniosło minimum 2 godziny.
Informacje o aktualnych połączeniach można znaleźć na stronie www.pkpsa.pl . Pasażerowie Przewozów Regionalnych mogą znaleźć odpowiednie komunikaty na stronie www.przewozyregionalne.pl.
Można też zadzwonić na infolinię pod numer 703 20 20 20.

pp/IAR