Logo Polskiego Radia
IAR
Petar Petrovic 23.04.2014

Graś: europejski spot to nie element kampanii wyborczej

We wtorek premier zaprezentował filmik "10 lat świetlnych", który przedstawia zmiany jakie zaszły w Polsce po wejściu do Unii Europejskiej. W środę PiS zamierza złożyć doniesienie do PKW w tej sprawie, bo podejrzewa że spot powinien być opłacony z Komitetu Wyborczego PO.

Minister w Kancelarii Premiera Paweł Graś przekonuje, że to tylko taktyka PiS, które nieustannie ma o coś pretensje. Dodaje, że spot nie ma nic wspólnego z kampanią, a to że przedstawia go premier to nic dziwnego, bo Donald Tusk na czas kampanii nie może zawiesić swoich obowiązków premiera. Minister podkreślił, że spot przygotowało ministerstwo rozwoju regionalnego, które podobne rozliczenia związane z integracją europejską przedstawia co roku.

>>> Kwiatkowski: NIK zbada wydanie 7 mln na spot na 10-lecie Polski w Unii >>>
Paweł Graś tłumaczy też dlaczego koszt produkcji spotu to ponad 7 milionów złotych. - Kilkaset tysięcy kosztowała produkcja, do tego należy doliczyć koszt wykorzystania ścieżki dźwiękowej, a kilka milionów przeznaczone jest na emisję spotu w telewizjach - wyliczał Graś.
TVN24/x-news

<<<Rząd promuje 10 lat w Unii piosenką "Hey Jude". "Mamy zgodę McCartney'a">>>

Minister nie wie, czy w koszt produkcji spotu weszły także tantiemy dla Paula McCartney'a, którego utwór i wizerunek w filmie wykorzystano. Zapewnia jednak, że wszystko odbyło się legalnie zgodnie z umowami, co wiązało się też z dodatkowymi kosztami.
Spot będzie emitowany w telewizjach do połowy maja.
pp/IAR