Logo Polskiego Radia
IAR
migrator migrator 08.06.2010

Rosjanie sprawdzili raz jeszcze. TAWS był sprawny

Międzypaństwowy Komitet Lotniczy przeprowadził dodatkową analizę działań załogi samolotu prezydenckiego, który uległ katastrofie pod Smoleńskiem.
Miejsce katastrofy samolotu prezydenckiegoMiejsce katastrofy samolotu prezydenckiegofot. east news

Wynika z niej, że system ostrzegający pilotów był sprawny. Informację przekazały rosyjskie media powołując się na oświadczenie Komitetu.

Komisja Techniczna Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego przeanalizowała zapisy parametrów lotu na podstawie pokładowego awaryjnego rejestratora lotu, zapisów rozmów członków załogi w kabinie samolotu i z dyspozytorami ze służb kierującymi ruchem powietrznym, a także materiałów podkomisji lotniczej. Po wstępnym zbadaniu stwierdzono, że system TAWS ostrzegający pilotów przed niebezpiecznym zbliżaniem się do ziemi był sprawny i dostarczał potrzebnej informacji załodze oraz urządzeniom pokładowym.

Katastrofa prezydenckiego samolotu w Smoleńsku to pierwszy oprzypadek rozbicia się maszyny pasażerskiej wyposażonej w amerykański system ostrzegania TAWS.