Logo Polskiego Radia
IAR
Sylwia Mróz 30.09.2010

Orbis zwlekał z informowaniem klientów

Pracownicy firmy Orbis Travel zwlekali do ostatniej chwili z poinformowaniem klientów o wcześniejszym powrocie do kraju.
Turyści na warszawskim lotnisku OkęcieTuryści na warszawskim lotnisku Okęciefot. PAP/Bartłomiej Zborowski

Pierwsze informacje o problemach biura dotarły do turystów z Polski. Kilka godzin później rezydentka firmy Orbis Travel rozesłała klientom fax z którego wynikało, że firma ogłosiła upadłość.

Monika Kaniewska powiedziała, że godzina odlotu była przekładana kilkakrotnie. W efekcie po "godzinie na spakowanie się"' wielu turystów kilka kolejnych godzin spędziło przed hotelami, oczekując na autokar i na lotniskach, czekając na samolot.
Wielu turystów, którzy wrócili dziś rano do Polski, jeszcze przez kilka dni mogło wypoczywać w Turcji. Część hoteli była opłacona z góry.

Do Polski ma w czwartek wrócić 356 klientów firmy Orbis Travel z Majorki i Egiptu.
Biuro podróży złożyło wczoraj do sądu wniosek o ogłoszenie upadłości. Poza granicami kraju były w środę 1064 osoby, które skorzystały z oferty firmy Orbis Travel.

sm, Jakub Ćwirlej