Logo Polskiego Radia
IAR
Rafał Kowalczyk 12.10.2010

Facebook dla kobiet: "lubię na..."

Na portalu społecznościowym Facebook od kilku dni prowadzona jest akcja "lubię na...".
Portal społecznościowy FacebookPortal społecznościowy Facebook(źr. East News)
Posłuchaj
  • Akcja "Lubię na..." - mężczyźni też klikają
Czytaj także

Jej celem jest zwrócenie uwagi na problem walki z rakiem piersi.

Akcja polega na tym, że kobiety odpowiadają na pytanie w jakim miejscu lubią kłaść swoje torebki. Mężczyźni nie znają tego pytania i widzą tylko dwuznaczne odpowiedzi: lubię na krześle w moim pokoju, lubię na pralce, lubię na blacie w kuchni.

Anna Mazurkiewicz - autorka książki o raku piersi "Jak uszczypnie będzie znak" powiedziała, że samo pytanie o torebkę nie ma nic wspólnego z rakiem piersi. Została jednak zwrócona uwaga na problem walki z chorobą i potrzebę regularnych badań. Anna Mazurkiewicz zauważa, że z roku na rok spada liczba kobiet, które poddają się profilaktycznym badaniom przesiewowym.

Akcja skierowana jest przede wszystkim do młodych kobiet, które bagatelizują sprawę regularnego badania piersi. Największym sukcesem tej akcji jest to, że problemem raka piersi zaczęli interesować się mężczyźni. Zdezorientowani odpowiedziami swoich koleżanek szukają w internecie informacji na temat tych wpisów i w ten sposób dowiadują się o profilaktyce. Jest wtedy szansa, że namówią kobiety ze swojego najbliższego otoczenia do poddania się profilaktycznym badaniom przesiewowym.

W Polsce na raka piersi zapada rocznie 15 tysięcy kobiet. Z powodu tej choroby umiera rocznie ponad pięć tysięcy Polek.

rk