Logo Polskiego Radia
polskieradio.pl
Katarzyna Karaś 08.11.2010

Yahoo wchodzi na polski rynek

Amerykański portal Yahoo.com chce uruchomić swoją polską wersję. Za późno, powinni to zrobić 10 lat temu - oceniają eksperci.
Yahoo wchodzi na polski rynek

Polska wersja Yahoo.com miałaby wystartować jeszcze w tym roku. Wg ustaleń serwisu vBeta.pl, portal prowadzi właśnie rozmowy z siecią reklamową ARBOmedia - informuje Presserwis.

Wg Chip Online, na stronie Yahoo.pl pojawią się m.in. aktualności, informacje sportowe i prognoza pogody. Jeśli polska wersja będzie wzorowana na uruchomionej niedawno wersji rosyjskiej, internauci będa mieli również dostęp do poczty elektronicznej.

Za późno o jakiś 10 lat

- Tak trudny rynek jak polski wymaga bądź tradycji i zaczepienia w początkach polskiego internetu, bądź jakiegoś witalnego ducha i charyzmy - komentuje plany Yahoo Michał Brański, członek zarządu Grupy O2.

Anonimowy menadżer w rozmowie z Presserwisem twierdzi, że Yahoo powinien o tym pomyśleć 10 lat temu. Teraz nie ma już szans na dogonienie konkurencji.

Andrzej Garapich, prezes Polskich Badań Internetu, twierdzi, że Yahoo decyzję podjął "trochę późno". Przypomina też nieudane próby wejścia na polski rynek takich zagranicznych gigantów jak eBay czy Aol.com.

Jak podaje Presserwis, Yahoo.com ma w Polsce 1,8 mln użytkowników, a Onet.pl - 12 mln (Megapanel PBI/Gemius, sierpień br.).

kk