Logo Polskiego Radia
IAR
Katarzyna Karaś 14.01.2011

Sondaż: zaufanie do mediów publicznych

Media publiczne w Polsce cieszą się zbliżonym zaufaniem do najlepiej ocenianych instytucji publicznych - policji i wojska.
Sondaż: zaufanie do mediów publicznychfot. sxc.hu
Posłuchaj
  • Prezes Instytutu Badani opinii Homo Homini Marcin Duma o zaufaniu do PR
  • Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Jan Dworak o zaufaniu do PR
  • Prezes Polskiego Radia Jarosław Hasiński o sondażu Homo Homini
  • Prof. Janusz Adamowski - dziekan Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW o zaufaniu do PR
Czytaj także

Z najnowszych badań Homo Homini wynika, że Polacy uważają również media publiczne za niezwykle ważne i wyrażają konieczność ich utrzymania.

Zaufanie do mediów publicznych deklaruje 41 procent badanych, natomiast neutralnie ocenia je 44 procent. Przeciwnego zdania jest 15 procent ankietowanych, którzy nie ufają mediom publicznym.

Przeważająca większość badanych, aż 94 procent, uważa, że media publiczne w Polsce są ważne. Wynika z tego, iż ankietowani widzą konieczność istnienia tego rodzaju mediów w kraju.

PR pozytywnie oceniane

Znacząca większość badanych wyraża swoje zaufanie do Polskiego Radia. 74 procent respondentów podkreśliło swe zaufanie do tej instytucji, przeciwnego zdania było 8 procent badanych.

Badani również pozytywnie oceniają ofertę programową Polskiego Radia. Aż 68 procent ankietowanych wyraziło taką opinię natomiast 1 procent deklaruje całkowity brak zadowolenia.

Największym zaufaniem cieszy się Program Pierwszy Polskiego Radia co potwierdziło 81 procent badanych, tymczasem Program Trzeci cieszy się pozytywną opinią 80 procent badanych.

Znacząca większość badanych dostrzega potrzebę istnienia rozgłośni regionalnych. 74 procent pytanych deklaruje, iż te instytucje są dla nich bardzo ważne. Również ich działalność jest dobrze oceniana - zaufanie do rozgłośni regionalnych deklaruje 66 procent ankietowanych.

Popieramy abonament

Wśród kanałów telewizji publicznej największym zaufaniem cieszy się TVP Info. Kanał informacyjny cieszy się zaufaniem 70 procent badanych. TVP 2 ufa 59 procent a TVP 1 54 procent. Natomiast oferta TVP jest atrakcyjna dla 63 procent widzów. Brak zadowolenia deklaruje 8 procent.

Z badania wynika również, że Polacy opowiadają się głównie za publicznym sposobem finansowania mediów publicznych. Ponad 33 procent badanych uważa, że powinno się utrzymać dotychczasowy system finansowania publicznego radia i telewizji.

Natomiast ponad 26 procent jest zdania, iż działalność powinna być utrzymywana bezpośrednio przez budżet państwa. Innego zdania jest ponad 35 procent ankietowanych, których podkreślają, iż te instytucje powinny utrzymywać się same.

Badanie przeprowadzono między 3 a 9 stycznia na grupie 1072 osób.

kk