Logo Polskiego Radia
polskieradio.pl
Artur Jaryczewski 17.02.2011

One Pass: Google chce ułatwić wydawcom sprzedaż treści

Firma Google ogłosiła uruchomienie usługi One Pass, która ma stanowić platformę dystrybucyjną dla wydawców treści internetowych.
One Pass: Google chce ułatwić wydawcom sprzedaż treścifot. YouTube.com

One Pass ma pozwolić wydawcom w łatwy sposób sprzedawać artykuły i inne treści online. Firmy, które zdecydują się na usługę oferowaną przez koncern Google będą mogły wybrać czy zaoferują swoim klientom pojedyncze wydania, czy całe subskrypcje.

Użytkownicy zakupione treści za pomocą Google One Pass będą mogli czytać na ekranach komputerów, telefonów i innych urządzeń mobilnych.

Zdaniem ekspertów nowa inicjatywa Google jest przykładem wspierania wysokiej jakości płatnych treści dziennikarskich.

W ostatnich latach, Google tworzył i eksperymentował z wieloma różnymi produktami dla wydawców, takimi jak Fast Flip, First Click Free i Living Stories.

Partnerami Google przy One Pass są m.in. Axel Springer, Focus Online, NouvelObs czy Popular Science.

aj/ frazpc.pl