Logo Polskiego Radia
IAR
Sylwia Mróz 11.03.2011

Oblot Tu-154 po naprawie usterki wyświetlacza systemu TAWS

Do końca tygodnia wojsko chce zakończyć oblot weryfikacyjny rządowego Tu-154 o numerze bocznym 102 po usunięciu usterki wyświetlacza systemu TAWS.
Oblot Tu-154 po naprawie usterki wyświetlacza systemu TAWS

Potwierdził to w rozmowie z IAR rzecznik Dowództwa Sił Powietrznych ppłk Robert Kupracz. Samolot ma być następnie wykorzystany przez komisję badającą przyczyny katastrofy Tu-154 o numerze bocznym 101 pod Smoleńskiem 10 kwietnia ubiegłego roku do przeprowadzenia eksperymentu. Podpułkownik Robert Kupracz powiedział, że w piątek o 15 odbędzie się lot próbny, który pozwoli ustalić, czy samolot nadaje się do przeprowadzenia testów.

W połowie stycznia komisja kierowana przez szefa MSWiA Jerzego Millera informowała o zamiarze przeprowadzenia próbnego lotu, który miał polegać na odwzorowaniu lotu rządowego Tu-154 10 kwietnia. Przeprowadzeniu eksperymentu przeszkodziła ujawniona usterka. Podpułkownik Kupracz wyjaśnił, że samolot, który wraca z remontu głównego musi wykonać tak zwany oblot weryfikacyjny. Jeśli wszystko okaże się w porządku to zostaje on dopuszczony do lotów o statusie "head".

W katastrofie pod Smoleńskiem zginęło 96 osób.

IAR, sm