Logo Polskiego Radia
polskieradio.pl
Sylwia Mróz 31.03.2011

Śniadanie z udziałem Donalda Tuska wzmocniło notowania Platformy

Zdaniem specjalistów opłaciło się premierowi wystąpić w "Drugim śniadaniu mistrzów", bo po programie wzrosło poparcie dla PO.
Donald TuskDonald Tusk(fot. PAP/Paweł Supernak)

Spotkanie Donalda Tuska twarzą w twarz z rozżalonymi artystami poprawiło notowania Platformy Obywatelskiej - wynika z sondażu "Rzeczpospolitej". Według badania przeprowadzonego przez GfK Polonia aż 46 proc. badanych chce zagłosować na PO.

Medialną ofensywę Platformy Obywatelskiej zarządził sam Donald Tusk, który poza spotkaniem z artystami w telewizji, napisał również teksty do gazet. Elementem kampanii była także debata Ministra Finansów Jacka Rostowskiego z prof. Leszkiem Balcerowiczem. - Premier udowodnił w ten sposób, że PO nie ma nic do ukrycia, jest gotowa odpowiedzieć na każde pytanie, nikogo się nie boi i niczego nie wstydzi. Efekty widać - uważa Eryk Mistewicz, specjalista od marketingu politycznego.

Jednak nie każdy politolog podziela takie zdanie. Część specjalistów jest pełna podziwu, podczas gdy inni odnoszą się sceptycznie do sukcesu PO. Niektórzy twierdzą, że obecna poprawa notowań jest swego rodzaju odreagowaniem niekorzystnych wydarzeń, takich jak bałagan na kolei, dyskusja wokół OFE oraz raport MAK, które pozbawiły Platformę części poparcia.

Inni tłumaczą dobre notowania partii Donalda Tuska jako strach wyborców przed powrotem do władzy przez PiS.

Z sondażu wynika, że PO ma 46-procentowe poparcie, PiS - 26 proc., SLD - 15 proc., a PSL - 5 proc.

Czytaj więcej na temat spotkanie Donalda Tuska z artystami >>>

"Rzeczpospolita", PAP, IAR/ sm