Logo Polskiego Radia
polskieradio.pl
Tomasz Kamiński 12.07.2011

Zwiększa się popularność Radio Maryja

Stacja należąca do księdza Tadeusza Rydzyka to ciągle najpopularniejsza antena katolicka. Według badań Millward Brown SMG/KRC dziennie słucha jej milion ludzi.
Dyrektor Radia Maryja ojciec Tadeusz Rydzyk podczas mszy w Częstochowie 10 lipca 2011 rokuDyrektor Radia Maryja ojciec Tadeusz Rydzyk podczas mszy w Częstochowie 10 lipca 2011 rokufot. PAP/Andrzej Grygiel

Pod względem czasu spędzanego przez słuchaczy przy radioodbiorniku to piąta stacja w kraju. Liczy się to, wskazując jaką część czasu poświęconego na wszystkie stacje, słuchacze poświęcili danej stacji. Radio Maryja ma tu 2,15 procent. Lepsze są tylko RMF FM, Radio Zet oraz Jedynka i Trójka Polskiego Radia.

Do tego, tylko katolicka stacja to jeden z raptem czterech nadawców radiowych, którego wyniki w tej kategorii rosną. Eksperci tłumaczą w „Rzeczpospolitej”, że jak na tego typu rozgłośnię to duży sukces. Medioznawca profesor Jacek Dąbała z KUL ocenia, że wiele stacji może takiego wyniku tylko pozazdrościć.

Radio Maryja kojarzone jest przez przeciętnego odbiorcę z kontrowersjami i politycznym zaangażowaniem. Pewnie dlatego prezes PiS Jarosław Kaczyński podziękował ojcowi Rydzykowi za wsparcie podczas pielgrzymki Rodziny Radia Maryja na Jasną Górę, której był gościem. Popularność Radia Maryja na łamach "Rzeczpospolitej" tłumaczy arcybiskup Mieczysław Mokrzycki, metropolita lwowski. Uważa, że stacji udało się „upodmiotowienie grupy ludzi - często chorych i samotnych - żyjących wcześniej na marginesie społeczeństwa”. Z kolei sympatię do rozgłośni wśród polityków politolog z PAN, doktor Artur Wołek przypisuje świetnie zorganizowanej Rodzinie Radia Maryja. Jej członkowie mają jasno sprecyzowane poglądy i regularnie chodzą do urn wyborczych.

tk